Smještajni objekti su rijetko glavni razlog dolaska gostiju u destinaciju, ali često mogu biti glavni razlog odlaska, ako taj isti smještaj ne opravdava očekivanja gostiju i tržišnu cijenu. U ovom blogu ćemo ukazati na faktore koji određuju kvalitetu smještaja ili nekonkurentnost istog, točnije predstavit ćemo primjere iz prakse koji se vrlo lako mogu spriječiti. Iako je ova tema vrlo opširna, pokušat ćemo u svega nekoliko točaka prepoznati glavne pogreške koje, ako ih u startu ne definiramo i izbjegnemo, mogu vlasnike turističkih objekata koštati ne samo investicije, već isplativosti cijelog projekta.
Učestalost promoviranja ˝DIY˝ ili ˝uradi sam˝ formata, koji je idealan za neke osobne projekte, nije nužno i najbolje rješenje pri planiranju, izgradnji, opremanju i na kraju kategorizaciji turističkog smještajnog objekta. To je svakako glavna pogreška, koja uglavnom krene kao dobra namjera, ali završi kao turistički proizvod (smještajni objekt) koji potencijalno nema svoje mjesto na tržištu i nije dovoljno konkurentan da bi opstao. Kako bi se izgradio kvalitetan turistički proizvod, nužno je pozvati stručne osobe koje će izvršiti sve potrebne analize i istraživanja te uopće uvidjeti je li taj proizvod, koji želite plasirati na tržište, dovoljno konkurentan i realan; npr. ako želite investirati u hotel ili izgraditi novi. Aego tim stručnjaka nudi savjetovanje u svim fazama projekta. Ako ste projekt već završili i mislite da je već gotovo, uvjeravamo Vas, pravi posao tek počinje.
Primjer iz prakse: Klijent je nakon izgradnje turističkog objekta pristupio kategorizaciji, međutim, zbog nepoznavanja regulativa i zadanih standarada, kategorizacija nije uspješno realizirana. Na koncu, objekt se morao drukčije kategorizirati i time je izgubio ključnu ulogu, kako u povratu investicije tako i u ulogu u mikro destinaciji u kojoj se nalazi.
Aego pruža savjetovanje pri samom začetku projekta; kako odabrati pravu kategoriju, koji poslovne odluke moraju uslijediti tome i standardizaciju poslovanja prema željenoj kategoriji. Turistički objekt se prilagođava kategorizaciji; u rijetkom slučaju je obratno.
U današnje vrijeme, sve što je ˝svjetsko˝ je u pravilu standardizirano: zdravstveni standardi, obrazovni standardi, standardi komuniciranja i ponašanja te mnogi drugi. Zašto bi hotelijerstvo bilo drugačije?
Vrlo je važno naglasiti da je, pri pokretanju turističkog poslovanja, nužno postaviti standarde i okvire poslovanja, kako bi recimo hotel, mogao poslovati uspješno. Ako se odlučite za fleksibilno poslovanje, budite spremni na rizike: učestala fluktuacija zaposlenika, loša angažiranost radne snage, smanjena lojalnost gostiju i na kraju loše poslovanje. Standardizacija je ključ upravljanja kvalitetom i rezultatom. Kako bi postavili optimalne standarde, Aego vam može ponuditi izradu standardnih operativnih procedura (SOP) koje će biti prilagođeno vašim potrebama, kategoriji objekta, broju zaposlenih i ciljevima koje želite postići. Naš tim stručnjaka, s višegodišnjim iskustvom rada u korporativnim i privatnim obiteljskim hotelima će Vaše poslovanje učiniti profitabilnim i vrhunskim.
Primjer iz prakse: Klijent u svom turističkom objektu nije imao standardiziranu komunikaciju zaposlenika s gostima; gost je od svakog radnika mogao čuti drugačiji pozdrav; ˝Doviđenja˝ ˝Zbogom˝ i najneformalniji ˝Bok˝. Gost je imao dojam neozbiljnosti s obzirom na to da se radi o objektu više kategorije u kojima je inače navikao na profesionalniju razinu komunikacije.
Nažalost, ovo je pogreška koju možemo doživjeti i na vlastitoj koži, iako nismo zaposleni u turističkom objektu, a to je kroz lošu kvalitetu usluge koju primimo. Ako izgradimo idealan smještajni objekt, standardiziramo poslovanje, a ne uložimo u ljudski kapital, nismo na početku, već u minusu.
Jedan od načina za motiviranje zaposlenika je investiranje u njih i ozbiljno shvaćanje njihovih potreba. Ako uložite u njihovo razvijanje i date im do znanja da su cijenjeni, zaposlenici će biti zadovoljni, a razina usluge visoka. Aego može educirati vaše zaposlenike s naglaskom na profesionalnost, poslovnu etiku, komunikaciju s gostima i produktivnost. Osim zaposlenika, Aego može educirati i vas, kako da postupate sa svojim zaposlenicima, naučite voditi tim i svoj hotel, a sve prema iskustvu, kako bi ispunili 2 najviša cilja u hotelijerstvu; profitabilnost i zadovoljstvo gosta.
Primjer iz prakse: Zaposlenici u privatnom obiteljskom hotelu su bili pozvani na edukaciju iz područja ugostiteljstva, radionice za baristu. Vlasnik hotela je odbio pustiti zaposlenike na edukaciju, iz straha da će ga ti isti radnici napustiti jer će steći nova znanja te potražiti novi posao. Zaposlenici su na kraju svejedno napustili radno mjesto, jer su stekli dojam da će ih vlasnik sprječavati u daljnjem poslovnom i osobnom razvoju. Štednja prema zaposlenicima nije odlika vrhunskog poslodavca no motiviran i sretan radnik itekako jest.
Ako naslućujete da bi se jedna od ovih situacija mogla odnositi na vas i vaš objekt, reagirajte na vrijeme. Zakažite besplatne konzultacije i pogledajmo kako zajedno možemo vaš smještajni objekt učiniti – vrhunskim. Tu smo za vas!